Cel mai lung pod maritim din lume se află în China. Vezi cum arată noua construcție (6 foto)

0
37
Vedere de sus a unei părți a podului din Hong Kong.

În anul 2018 în China a fost deschis cel mai mare pod maritim din lume care unește Hong Kong-ul cu Macao și Zhuhai. Sistemul de tranziție este compus din trei poduri suspendate și un tunel subacvatic, precum și din două insule artificiale, lungimea totală fiind de 55 de kilometri.

Cea mai mare parte a structurii este podul principal care are lungimea de 30 de kilometri și este alcătuit  dintr-un tunel subacvatic de 6,7 kilometri, care coboară sub estuarul râului Pearl și se ridică în celălalt capăt nu departe de granița cu Hong Kong. Tunelul subacvatic a fost construit pentru a nu împiedica deplasarea navelor.  Apoi, podul continuă printr-un viaduct de 9,4 kilometri și finisează pe insula Chek Lap Kok unde se află aeroportul Internațional al Hong Kong-ului.

Podul Hong-Kong-Zhuhai-Macao luminat noaptea.

Podul Hong-Kong-Zhuhai-Macao a costat 20 de miliarde de dolari americani și a fost partea principală a planului Greater Bay Area care intenționează să unească Hong Kong și Macao cu 11 alte orașe chineze, pentru a crea o zonă metropolitană care ar putea concura cu Silicon Valley din San Francisco.  Cu toate acestea, criticii spun că podul de miliarde de dolari nu este nimic altceva decât o altă încercare de a integra Hong Kong-ul în China. Hong Kong și Macao sunt o parte a Chinei, însă rămân a fi regiuni administrative speciale cu un anumit nivel de autonomie, guvern, sisteme și politici juridice proprii.

În ciuda miliardelor investite de contribuabili, pe pod nu va circula transportul public. Doar autobuzele private și vehiculele de marfă vor putea să-l traverseze. Automobilele vor putea să utilizeze podul doar după depunerea unei cereri și obținerea unui permis special. Se spune că podul va putea fi traversat doar de chinezii care plătesc taxe mari și donează sume mari de bani provinciei sudice chineze Guangdong, precum și de cei care au legături politice. Acest fapt a cauzat o nemulțumire puternică în rândul populației.

Podul Hong-Kong-Zhuhai-Macao, de asemenea, va deveni unul dintre primele drumuri care își obligă utilizatorii să poarte dispozitive de monitorizare a ritmului cardiac și a tensiunii arteriale. Informația colectată va fi transmisă la centrul de control al podului. De asemenea, vor fi instalate camere de securitate pentru a detecta somnolența printre șoferi. Conform ediției Guardian, în cazul în care șoferul va demonstra somnolența, căscând de mai mult de trei ori în 20 de secunde, camera va ridica alarma.

Podul Hong-Kong-Zhuhai-Macao, vedere de pe insula Lantau din Hong Kong.
Vedere de sus a unei părți a podului din Hong Kong.
Una dintre cele 2 insule artificiale.