Generația Y, sau milenarii, este o generație controversată. Aceștia sunt lideri în tendințe, idei și inovații, însă în același timp supără alte generații.
Majoritatea mediilor de informare în masă comunică o mulțime de stereotipuri despre această generație, afirmând că tinerii de azi pun avocado pe pâinea prăjită și nu consumă alcool. Cu toate acestea, unele dintre aceste afirmații nu sunt adevărate, iar din articolul de astăzi urmează să aflați care sunt top 10 cele mai răspândite stereotipuri despre milenari.
10. Generația Y nu economisește, ba chiar mai mult are datorii
Milenarii sunt numiți „o generație pierdută”, mai ales în comparație cu generația baby boom, care a crescut și s-a dezvoltat în perioada de după al doilea Război Mondial. Generația X, care a venit înaintea milenarilor, a câștigat bani datorită dezvoltării tehnologiilor din anii 1990 și de aceea nu a experimentat tulburări economice ca generația anilor 2000. Milenarii îngrijorează alte generații cu obiceiul de a cheltui mai mult.
Cu toate acestea, în ciuda celor spuse mai sus, milenarii investesc în propria pensie mai mult decât celelalte generații. Un raport afirmă că milenarii investesc în planul pensionar 401 (k) mai mult decât generația precedentă. În Marea Britanie și America de Nord, milenarii vor moșteni aproximativ 4 trilioane de dolari de la generația baby boom. Astfel, generația Y poate deveni cea mai bogată generație, ci nu cea mai săracă. Finanțele milenarilor au fost numite „mult mai complexe din cauza unei imagini financiare mai largă”.
9. Generația Y este influențată de publicitatea de pe rețelele de socializare
O mare atenție se acordă influenței rețelelor de socializare și faptului că acestea impun oamenii să cumpere anumite produse. Foarte mulți oameni influenți colaborează cu branduri pentru a face publicitate unor produse și, în cele din urmă, pentru a avea un venit din procentajul produselor achiziționate în mare parte de milenari, dar și de alți utilizatori ai rețelelor de socializare. Asemenea colaborări sunt caracteristice în primul rând platformei Instagram, numărul de utilizatori al căreia în acest an s-a ridicat la un miliard. Stereotipul constă în faptul că generația Y este influențată de rețelele de socializare, însă adevărul este altul: milenarii apreciază foarte mult produsele care sunt recomandate de semenii lor.
Potrivit datelor colectate de Forbes, acest fapt se datorează „neîncrederii înnăscută a milenarilor față de branduri și publicitatea tradițională”. Un alt stimul puternic, în comparație cu publicitatea tradițională, este demonstrarea produsului de alți utilizatori, spre exemplu youtuberii și gamerii care promovează produsele digitale. În plus, un sondaj recent a arătat că mai mult de 2/3 din milenari susțin că banii sunt principalul factor de generare a stresului, de aceea cheltuielile pentru rețelele de socializare pot fi considerate un moment negativ pentru lumea digitală.
8. Generația Y este îngrijorată și chiar descurajată
Adesea milenarii sunt considerați a fi depresivi și descurajați, sentimente care nu prea au existat la generația baby boom (sau chiar la generațiile mai mari). Generațiile precedente care au trecut prin războaie mondiale sunt considerate a fi mai stabile din punct de vedere psihologic și mai capabile de a rezista unor greutăți. Unele medii de informare în masă numesc milenarii „o generație descurajată”, și într-o oarecare măsură au dreptate. Cu toate acestea, asemenea afirmări duc în eroare. Milenarii sunt mai deschiși în ceea ce ține de analizarea problemelor lor.
O cercetare din anul 2015 realizată în Statele Unite a demonstrat că milenarii sunt mai vulnerabili la bolile mentale decât oricare altă generație. De asemenea, cercetările arată că principala cauză a depresiei și anxietății este grija excesivă a părinților lor, care fac parte din generația baby boom. În ciuda faptului că părinții încearcă să facă tot posibilul pentru ca copiii lor să obțină succes, asemenea implicări excesive „neintenționat afectează dezvoltarea independenței și competenței tinerilor”. De aceea, afirmația că generația Y este prea sensibilă, caracteristică provenită de la generația precedentă, este un subiect pentru discuții.
7. Aceștia au „distrus” cu forțele proprii câteva ramuri ale industriei
Industria tipografiei? Gata cu ea. Cumpărăturile în magazinele de pe strada principală? Aproape că nu se mai fac. Adesea milenarii sunt ilustrați ca generația ce a „distrus” întregi industrii din cauza obiceiurilor și preferințelor de a cheltui. Cu toate acestea, această afirmație este făcută pe nedrept. Deși este adevărat că în ultimele câteva decenii comportamentul oamenilor s-a schimbat, industriile au fost distruse mai degrabă din cauza unor strategii inadmisibile, dar și din cauza că unele companii nu au înțeles cum funcționează piața. Televiziunea de cablu este un exemplu foarte bun. Majoritatea milenarilor (dar și reprezentanții generației Z) s-au conectat la Netflix. Amazon Prime și Youtube, care sunt cu 60% mai ieftine decât televiziunea prin cablu.
Dacă furnizorii televiziunii prin cablu nu pot să găsească niște metode mai inovative de a demonstra milenarilor că produsul lor este mai efectiv din punct de vedere economic, cum am putea să-i învinuim pe cei ce prestează servicii mai ieftine (și adesea mai bune)? O altă industrie care a cunoscut un declin este producerea în masă a alimentelor precum cașcavalul, berea și conservele cum ar fi tonul. De cele mai multe ori, generația Y respinge aceste produse, preferând produsele organice și sănătoase. Astfel, companiile cu o politică mai limitată au de suferit pierderi, pe când alte companii înfloresc, răspunzând la cererile clienților.
6. Generația Y nu votează
În anul 2014, mass-media a numit milenarii „generația tăcută” din cauza faptului că tinerii nu prea s-au prezentat la vot în anul 2014. În acel an în SUA la vot au participat doar 19,9% de oameni cu vârsta cuprinsă între 18-19 de ani. Cu toate acestea, cercetările au găsit o explicație interesantă pentru acest fenomen. Din motiv că o mare parte din publicități ce țin de alegeri au „țintit” mai mult spre alegătorii mai în vârstă, majoritatea milenarilor pur și simplu nu le-au văzut. De asemenea, s-a constatat că înregistrarea pentru primul vot era prea dificilă și necesita prezentarea unui buletin și câteva alte detalii.
În anul 2018, numărul de milenari care au votat a crescut la 42%, cu un număr de 3,3 milioane de oameni care au decis să participe la vot. În cele din urmă, cercetătorii au estimat că în anul 2020 circa 50% de alegători vor face parte din Generația Y. Astfel, alegerea le va aparține lor. Se pare că dorința inițială de a nu vota a fost depășită, datorită faptului că tot mai mulți tineri se interesează de politică și votează.
5. Generația Y consideră că toată lumea le datorează ceva
De asemenea, milenarii sunt învinuiți pentru faptul că sunt leneși și doresc să primească totul „mură-n gură”. Ei nu sunt pregătiți să sacrifice ceea ce au sacrificat generațiile precedente, deoarece milenarii pun confortul și fericirea pe primul loc și consideră că toți le datorează ceva. Deși fiecare generație are propriul procent de nonconformiști, în urma unei intervievări s-a descoperit că de fapt milenarii nu diferă mult de generația baby boom și reprezentanții generației X. Potrivit consultantei pentru afaceri mici Marla Tabaka, generația baby boom au refuzat să facă armata și a protestat împotriva Guvernului, deși tații acesteia au luptat în cel de-al doilea Război Mondial.
Milenarii caută un loc de muncă care le-ar plăcea și evită joburile plictisitoare. Cercetările au arătat că 51% dintre milenari dețin sau intenționează să-și deschidă propria afacere. Acest fapt demonstrează că milenarii lasă în urmă vechiul concept „angajat” și distrug barierele create de generațiile precedente. În anul 2019 există posibilitatea de a câștiga bani din ceea ce vă pasionează, chiar dacă generației precedente îi este mai greu să înțeleagă acest fapt. Și aceasta este doar o singură reflectare a lumii care s-a schimbat brusc.
4. Generația Y este infidelă
Adesea milenarii se consideră a fi o generație de neîncredere care se căsătorește mai rar decât reprezentanții generației precedente. Este prea devreme să deducem dacă procentul divorțurilor va fi la fel de înalt ca printre reprezentanții generației baby boom, însă este interesant să urmărim tendințele în căsătorie a milenarilor. După cum s-a aflat la Universitatea din Maryland, în perioada anilor 2008-2016 în Statele Unite ale Americii rata generală a divorțului a scăzut cu 18%.
În plus, cercetările au arătat că milenarii sunt tot mai „selectivi în ceea ce privește căsătoria”. Din cauza presiunii economice, milenarii nu se căsătoresc atât de devreme cum au făcut-o reprezentanții generațiilor precedente. De regulă, cuplurile încearcă mai întâi să înțeleagă dacă potențialul partener este potrivit pentru căsnicie, ci nu se căsătoresc devreme pentru ca mai târziu să înțeleagă că au greșit. Timpul va arăta dacă numărul de divorțuri printre milenari va fi la fel de înalt ca în rândul generației baby boom. Cu toate acestea, tendințele printre milenari vor fi similare (sau chiar mai bune) decât cele ale generațiilor anterioare.
3. Abilitățile de comunicare ale generației Y sunt nesatisfăcătoare
Adesea se consideră că milenarii nu posedă anumite abilități de interacționare în societate, cum ar fi rezolvarea conflictelor, vorbirea în fața unui public sau participarea în conversații complexe. Conform cercetărilor Institutului Muncii (The Work Institute) acest fapt se referă și la generațiile anterioare. Din motiv că „Tinerii lucrători ai generațiilor anterioare au întâlnit dificultăți în interacționarea socială”, milenarii au fost „etichetați” cu aceeași calitate, fără a fi efectuată vreo cercetare vizavi de acest fapt.
Alte cercetări au arătat că milenarii cu vârsta cuprinsă între 18-25 de ani au mai mult timp pentru a comunica și sunt din punct de vedere social mai conectați decât milenarii cu o vârstă mai mare. Acest lucru într-o mare măsură se datorează faptului că angajarea full-time și parteneriatul îngreunează comunicarea. De asemenea, un impact are faptul că „socializarea” și „alcoolul” adesea sunt privite într-o conexiune, iar milenarii în mare parte beau mai puțin decât generațiile precedente (sau, cel puțin, preferă să o facă acasă, ci nu în baruri sau cluburi).
2. Milenarii în mod constant își schimbă locul de muncă
Se spune că milenarii adesea sunt în mișcare. Datele arată că doar 50% dintre milenari, în comparație cu cele 60% acumulate de generația baby boom, se văd în poziția pe care o ocupă la moment și în anul viitor. Cu toate acestea, aceasta nu este întreaga imagine, deoarece cercetările de asemenea au arătat că milenarii conștientizează că trebuie să îndeplinească anumite responsabilități pentru a avansa în meserie, și doar 10% dintre reprezentanții generației Y lucrează part-time. Pew Research a efectuat o cercetare în care în mod detaliat a studiat diapazonul de vârstă a milenarilor (adică reprezentanții mai tineri în comparație cu reprezentanții mai maturi). Astfel, conform acestei cercetări, în anul 2000 doar 63,4% de oameni cu vârsta cuprinsă între 18-35 ani au rămas la locul de muncă timp de 13 luni sau chiar mai mult, în comparație cu cele 59,9% ale generației X.
În plus, întrucât companiile adesea plătesc mai mult angajaților exteriori, decât angajaților fideli, nu ar fi drept să-i învinuim pe milenari pentru faptul că tot mai des își părăsesc locul de muncă, după cum s-a scris într-un articol. Companiile trebuie să își „adapteze într-un mod corespunzător strategiile de angajare și de menținere a angajaților”, de altfel aceștia riscă să-și piardă angajații din generația X, Y dar și Z.
1. Generația Y este cea mai minuțios studiată generație din toate timpurile
În multe articole și ziare milenarii sunt descriși ca generația ce a fost studiată cu o deosebită atenție din cauza stereotipurilor existente. Fie că este vorba despre obiceiurile în alimentație sau dispariția unor industrii, milenarii adesea devin un subiect pentru dezbateri în cercurile online. Cu toate acestea, aceștia sunt încet înlocuiți cu o generație și mai curioasă.
Este vorba despre generația Z, reprezentanții căreia s-au născut după anul 1995, devenind prima generație care a crescut în era smartphone-urilor. Aceștia au obiceiuri diferite față de cele ale milenarilor și trebuie studiați mai amănunțit, deoarece aceștia încep să constituie principala forță de muncă. Conform datelor mai multor surse, cheltuielile în internet ale generației Z au atins 200 miliarde de dolari pentru anul 2018, iar în anii următori cifra cu siguranță se va mări. De asemenea, aceștia afectează mult cheltuielile părinților lor, care fac parte din generația baby-boom sau X, de aceea această generație va fi examinată mult mai amănunțit decât milenarii.