Pentru majoritatea oamenilor zborul cu avionul este doar o soluție de a traversa distanța de la punctul A la punctul B. Adesea încercăm să găsim cele mai favorabile prețuri pentru bilete, ne asigurăm că bagajele noastre nu depășesc limita greutății și sperăm să ne mai rămână puțin timp pentru o ceașcă de cafea înainte de a decola. Toată această agitație adesea ne încurcă să observăm ceea ce este mai important: originalitatea aeroportului, pistele lor prefect pictate, precum și designul interior al clădirii în sine.
Din acest articol urmează să aflați despre 10 aeroporturi care sunt prea unice pentru a nu fi observate.
- Aeroportul Internațional Princess Juliana
Bronzându-vă pe plaja Maho, ați putea să deveniți un martor involuntar al decolării și aterizării unor avioane uriașe care trec deasupra plajei. Pista de decolare a avioanelor se află la doar 15 metri de la plajă, iar bubuitul motoarelor răsună la sute de metri împrejur. Recent, un turist a fost traumatizat de un jet puternic de gaze produs de motorul unui avion. După acest caz plaja a fost despărțită de pistă cu un gard metalic, fiind instalate și niște semne de avertizare.
- Aeroportul Savannah / Hilton Head
În acest aeroport avioanele nu aterizează pe un asfalt simplu, ci ating două pietre funerare.
Plitele aparțin soților Catherine și Richard Dotson, cărora cândva le aparținea acest teritoriu. În anul 1880, când ei au murit, trupurile lor au fost îngropate în acest loc, care cu ceva timp în urmă a fost un cimitir local. Cu puțin înainte de declanșarea celui de-al II-lea Război Mondial, militarii au decis să transforme cimitirul într-un aeroport și au mutat toate corpurile îngropate într-un alt loc. În memoria foștilor proprietari ai acestui pământ, s-a decis că cele două pietre funerare nu vor fi mutate, ci vor rămâne aici, cinstindu-le memoria.
- Ice Runway
De obicei, piloții încearcă să se țină mai departe de pistele de decolare și aterizare acoperite cu gheață. Însă nu și cei care zboară pe avioanele C17 în Antarctica. Ei pur și simplu nu au de ales. Avioanele de acest tip transportă provizii pentru mii de oameni de știință care lucrează la stația polară McMurdo din Antarctica. Avionul circulă doar în timpul iernii când gheața este destul de groasă. În perioada de vară, când nu există locuri pentru aterizare, locuitorii acestei stațiuni sunt nevoiți să se descurce fără fructe și legume proaspete, iar uneori și fără necesarul de bază.
- Aeroportul Internațional Vancouver
Deși pista de aterizare și decolare a aeroportului din Vancouver nu diferă cu nimic, el totuși a ajuns în lista noastră. Terminalul acestui aeroport are nu unul, ci două acvarii uriașe. Principalul acvariu are un rezervor de 30 000 litri și este casa unui număr mai mare de 5 000 specii de creaturi marine, cum ar fi: anghilele, anemonele de mare, stelele de mare și diferite tipuri de corali. Cel de-al doilea acvariu, care este puțin mai mic, servește drept casă pentru 12 specii de meduze din Oceanul Pacific. Acvariile sunt situate la etajele 3 și 4 ale terminalului și au fost instalate în aeroport în anul 2007.
- Aeroportul Gisborne
Aeroportul regional Gisborne este situat pe coasta de est a insulei Noua Zeelandă. Aici există 3 pist de aterizare și decolare mici, două dintre care sunt năpădite de iarbă, iar al treilea traversează o adevărat cale ferată pe care încă mai circulă trenurile. Calea ferată Palmerston North Gisborne trece peste pista principală a aeroportului Gisborne, de aceea operatorii trebuie să fie îndeosebi de atenți și să se asigure că în timpul decolării sau aterizării nici un tren nu se apropie de acest loc. Până în prezent nu a existat nici un caz de ciocnire a acestor două, datorită lucrului excelent cât al operatorilor, atât și a piloților.
- Aeroportul Barra
Când vă gândiți la plaje tropicale, cel mai probabil, vă imaginați plaje albe întinse la câțiva kilometri și ape cristaline care le înconjoară. Însă puțini s-ar putea gândi la existența unui aeroport situat pe o plajă. Locuitorii insulei Barra nu au mai avut alte variante, decât de a situa aeroportul local pe plajă. Mai mult ca atât, pista de aterizare și decolare este un fenomen temporar. În timpul fluxului pista este inundată, devenind un loc de distracții pentru surferii locali.
- Donmaang
În Thailanda există multe stațiuni de golf spațioase care adesea servesc ca distracție pentru turiști. Însă, dacă sunteți un membru ale Forțelor Aeriene Regale din Thailanda, atunci puteți să practicați golful chiar în aeroport. Aeroportul Internațional Donmaang deține un teren de golf privat cu 18 găuri, situat între două piste. Cândva terenul a fost accesibil și pentru turiști, însă în prezent conducerea locală a decis să introducă această restricție.
- Aeroportul Internațional Gibraltar
De obicei, orice automobile sunt strict interzise pe pista de aterizare și decolare, însă nu și în aeroportul din Gibraltar. Drumul principal care unește aeroportul de Spania trece direct pe pista aeroportului. Pentru ca aeronava să poată ateriza fără frica de a se ciocni de vreun automobil, drumul este închis până când aeronava nu aterizează. De obicei, o asemenea pauză durează aproximativ 10 minute fiecare.
- Aeroportul Courchevel
În timp ce aeroporturile menționate mai sus au caracteristici distinctive, aeroportul Courchevel este renumit datorită filmului cu James Bond „Tomorrow Never Dies”. Courchevel este un orășel situat în Alpii francezi, care este popular printre turiști datorită stațiunilor sale de schi luxoase. Însă, spre deosebire de oraș, aeroportul nu are nimic remarcabil. Pista de aterizare și decolare este de numai 500 metri. Aceasta începe cu o ascensiune mică după care trece într-o coborâre ascendentă și finisează cu o prăpastie. Aterizarea aici este cu mult mai periculoasă decât decolarea din cauza gheții și zăpezii care acoperă pista.
- Aeroportul Internațional Kansai
Este foarte dificil să găsești un teritoriu destul de mare în Japonia pentru a construi un aeroport. Aceasta a fost cauza pentru care statul a investit 20 de miliarde de dolari în construcția aeroportului Kansai, creând o insulă artificială în apropierea orașului Osaka. Insula este într-atât de mare, încât poate fi văzută din spațiul cosmic. Inițial ea a fost construită pentru a proteja țara insulară japoneză de furtuni și cutremure, însă locul a devenit un loc perfect pentru avioane. Construcția a fost începută în anul 1987 și finisată în anul 1994. Aeroportul Internațional Kansai a fost numit unul dintre „Monumentele Mileniului” de către Comunitatea Americană de Ingineri.